Kiedy jako nastolatka wybierałam profil w liceum, a później kierunek studiów wiedziałam tylko jedno – że lubię nauki ścisłe oraz że to wybór przyszłościowy, który umożliwi mi zdobycie dobrej pracy. W głowie miałam jednak mnóstwo pytań. Czy to właściwa decyzja? Jaki dokładnie kierunek mam wybrać? Czy sobie poradzę? Jak ten wybór wpłynie na moją przyszłość?
Podobne rozterki i wątpliwości obserwuję dzisiaj wśród swoich uczennic – mają dobre oceny, są zdolne i ambitne, ale jednocześnie zagubione i niepewne, czy poradzą sobie na kierunkach ścisłych. Niektóre nie wierzą w siebie i swoje umiejętności, niektóre boją się, że będzie trudno, praktycznie wszystkie potrzebują wsparcia w podjęciu tej niełatwej decyzji.
Zauważyłam, że szóstki na świadectwie czy dobrze zdana matura w dalszej perspektywie wcale nie gwarantują im szczęścia i satysfakcji. Że oprócz rozwoju inteligencji logiczno-matematycznej potrzebują również rozwinąć swoją inteligencję emocjonalną.
Mi osobiście tego zabrakło – po wielu latach kariery naukowej, będącej głównym priorytetem, doktoratu z fizyki i w końcu wypalenia zawodowego musiałam nauczyć się tego, czego w szkole nie uczą – poczucia wartości, pewności siebie, umiejętności radzenia sobie ze stresem i wielu innych narzędzi, w które powinna zostać wyposażona każda nastolatka wkraczająca w dorosłe życie.
Nazywam się Izabela Kondratowicz i dzisiaj wspieram uczennice, aby z odwagą i pewnością siebie kroczyły ścieżką naukową.
Wierzę, że im wcześniej poznają siebie, swoje wartości, mocne strony i potencjał, jaki w nich drzemie, tym lepszy będą miały start w przyszłość. Dlatego wspieram moje uczennice holistycznie – na dwóch płaszczyznach jednocześnie – w ramach korepetycji z nauk ścisłych oraz zajęć tutoringowych.
Jak pracuję?
Jako korepetytorka, łączę swoją wiedzę i umiejętności z zakresu fizyki, chemii, matematyki, nano- i biotechnologii, inżynierii materiałowej czy prowadzenia badań naukowych i eksperymentów, aby wyposażyć uczennice w umiejętności „twarde” niezbędne na kierunkach ścisłych.
Jako tutorka, łączę swoją pasję do edukacji, psychologii, rozwoju osobistego i neurodydaktyki z zamiłowaniem do pracy z ludźmi, aby jeszcze głębiej wspierać moje uczennice i wyposażyć je w umiejętności „miękkie”, tak poszukiwane przez pracodawców i niezbędne w życiu codziennym.
Prywatnie, choć nadal kocham naukę, staram się równoważyć to, co umysłowe i logiczne, z tym, co podpowiada mi serce i intuicja. Żyję dużo spokojniej, w zgodzie ze sobą, podziwiając piękno francuskich Alp, gdzie aktualnie mieszkam razem z moją 5-letnią suczką Naïą.
Zdecydowałam się poświęcić swoją karierę zawodową na wspieranie uczennic, bo…